Preporuke Upravnog odbora Notarske komore FBiH u vezi postupanja notara zbog epidemiološke situacije s korona virusom od 16.3.2020. godine.
Cijeneći trenutnu epidemiološku situaciju u svijetu i Bosni i Hercegovini, te uzimajući u obzir činjenicu da se situacija svakodnevno mijenja vezano za širenje koronavirusa (COVID-19), Upravni odbor Notarske komore Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Upravni odbor, Notarska komora) donosi sljedeće preporuke i upućuje ih svim notarima – članicama i članovima Notarske komore, i to:
- Notari su obavezni postupati po svim naredbama Kriznog štaba/stožera Federalnog ministarstva zdravstva, kao i naredbama kantonalnih / županijskih kriznih štabova/stožera kantona/županija na kojem području se nalazi notarski ured, te drugih nadležnih organa na svim nivoima vlasti.
- Preporučuje se notarima da, za period od najmanje 15 dana, odgode sva zakazana ročišta za ostavinske rasprave i druga ročišta za poduzimanje službenih radnji te da, u naznačenom periodu, ne zakazuju nova ročišta, osim eventualno hitnih i neodložnih slučajeva.
- Preporučuje se također da, ukoliko je moguće, zaposlenici notarskih ureda obavljaju svoj posao od kuće, ako za navedeno postoji potreba, kao i da eventualno jedan dio zaposlenika koristi godišnji odmor.
- Preporučuje se da se rad sa strankama kao uostalom i rad notarskih ureda ograniči na kraće radno vrijeme uz mogućnost organiziranja dežurstava, i da se pri tome poduzimaju sve potrebne mjere na zaštiti zaposlenika notarskih ureda i samih stranaka u skladu s preporukama Kriznog štaba/stožera Federalnog ministarstva zdravstva.
- Ako notar ima saznanje da je stranka izdato rješenje nadležnog organa o samoizolaciji ili se radi o strankama koje su doputovale u Bosnu i Hercegovinu iz rizičnih zemalja, preporučuje se notarima da odbiju poduzimanje službenih radnji za takve stranke i o tome obavijeste Notarsku komoru i nadležni organ.
- Preporučuje se notarima koji spadaju u rizičnu skupinu zbog rizičnog zdravstvenog stanja da razmotre mogućnost privremenog prekida rada uz eventualnu mogućnost organiziranja dežurstva od strane nekog od zaposlenika notarskog ureda.
- U vezi svega naznačenog, kao i eventualno drugih pitanja, preporučuje se notarima da prate i postupaju po preporukama svih nadležnih organa (u prilogu odluke dostavljamo najvažnije obavijesti Kriznog štaba/stožera Federalnog ministarstva zdravstva).
- U zavisnosti od razvoja situacije, Upravni odbor će poduzeti i druge potrebne mjere i radnje, uključujući i eventualno subvencioniranje notarskih ureda, a sve prema financijskim mogućnosti Notarske komore.
- Naznačene preporuke se, na odgovarajući način odnose, i na rad Stručne službe Notarske komore, na koju će se također primijeniti preporuke u vezi rada od kuće i organiziranje odgovarajućih dežurstava.
- Naznačene preporuke se odnose i na rad organa, komisija i radnih grupa Notarske komore koje trebaju kadgod je to moguće koristiti elektronsko glasanje i donošenje odluka, osim ako po prirodi stvari zbog hitnosti i neodložnosti rokova je potrebno da se nadležni organ Notarske komore sastane.
- Preporučuje se notarima koji su dostavljali neposredno zahtjeve za Registar testamenata / oporuka i drugih nasljednopravnih poslova, na protokol Stručne službe, da do daljnjega iste dostavljaju isključivo putem pošte.
- Ove preporuke se odnose na period od najmanje 15 dana počevši od 16.3.2020. godine, a o daljnjim promjenama epidemiološke situacije i mjerama Kriznog štaba/stožera, notari će biti blagovremeno obaviješteni od strane Upravnog odbora.